Българската бейзболна лига е създадена през 2017 г. като наследник на Националния шампионат по бейзбол – най-високото поле за изява на бейзболните клубове в България. След дълги години спад в качеството на игра, намаляване на отборите участници в надпреварите от календара и стопяване на зрителския интерес, бейзболните деятели в България, начело с неформалния маркетингов директор на Българската федерация по бейзбол (БФБ) – Александър Горрин, взимат решение да експериментират с проекта „Българска бейзболна лига“ (ББЛ) и да преборят основните проблеми пред успешното развитие на спорта.

ББЛ: Българска Бейзболна Лига

Дейностите, свързани с налагането на ББЛ, и целите пред новия бранд са тясно свързани с основните направления към БФБ и справянето с предизвикателствата пред 30-годишната организация в България: развитие на детско-юношеския спорт, популяризиране, поддържане на високо спортно майсторство, осигуряване на финансиране, запазване на спортните бази. Встъпителният сезон на Българската бейзболна лига е през 2017 г. с осем отбора, които спорят за титлата бейзболен шампион на България.